Wednesday, November 18, 2009

konfli-kasi(siri 5)

"Si A, baik ko cepat, kang melepas lak", pesan aku pada si A. Namun si A masih tidak endah dengan apa yang aku katakan. Dengan selambanya dia melakukan aktiviti hariannya. Bagaimana dia boleh tenang begitu, sedangkan aku yang menggelabah lebih ni?? Pelik kan. Sudah ku katakan bahawa si A ni tenang orangnya dan ceria selalu. Aku pun tidak boleh membuat apa-apa. Sebenarnya, kata-kata itu telah dipesan oleh miss M padaku. Perbualan berlaku:-

....Selepas keluar dari DSG(Dewan Sejuk Gila)....

Miss M: wei bobeq, sini sebentar, aku ada benda nak cakap ni.
Bobeq : apanya Miss M??
Miss M: wei.. bila lagi si A tu??
Bobeq : bila apanya??(sambil menahan kencing)
Miss M: ala, pasal si A dan si........

-------Bobeq memintas kata-kata Miss M dengan laju--------

Bobeq : sebentar ya, aku nak menunaikan hajat aku dahulu, sudah tidak tahan dah ni!!!

-------Setelah Bobeq selesai melepaskan hajat-------

Bobeq : haa.. Miss M, apa yang awak nak cakap tadi?
Miss M : Sebenarnya begini bobeq, si A tu lambat sangat la..
kang melepas dia kang..
Bobeq : hurm... aku pon tidak tahu, sudah puas aku nasihatkan dia,
dia tak nak juga dengar.
Miss M : beginilah, awak sampaikan pesanan aku kat dia,
"kalo dia lambat, melepas pula nanti".

Kemudian aku dan Miss M beransur pulang. Kami berdua menuju ke tempat masing-masing. Walaupun pada luaran aku kelihatan tenang dan bergaya, jiwa ragaku bercelaru memikirkan masalah yang menimpa sahabatku ini, si A. Setelah aku memberitahu apa yang dipesan oleh Miss M pada si A, dengan selamba dia membalas," Ahhhh!!!!! lantak la, siapa-siapa hendak dia, ambil laa... aku x kisah pon!!!"

Agak terkesima juga aku apabila si A berkata begitu, namun aku tidak membuat andaian melulu. Aku tahu, dari lubuk hatinya, masih ada perasaan cinta dan kasih pada si B.

AKU PERCAYA PADAMU SI A.........

10 comments:

  1. sye tertanye2 siapakah gerangan miss m. adakah dia yg dimaksudkan? entahlah. haha. update ni agak mendukacitakan. si A sgt menggeramkan!!

    ReplyDelete
  2. hmm . . . si A tu camtu jer luarnye, dier segan ar kut . Nak nasihat dier slamber, nk cakap direct takleh gak kan ? . . . wokeyh camni :

    Go with the Flow ~~

    that work wonders I'te-- whoops omputih lak . . .

    Ahem . .

    Mai kite tgk jer dulu, sebab kekadang kalo kite biarkan diorang leh setel sendiri kan ?

    ReplyDelete
  3. bobeq, ia ke mat nu ckp cmtu? ak kt situ la..die ckp die akn bertindk secepat mgkin..

    btw, nme sye ahmad firdaus, slmt brknln..
    XD

    ReplyDelete
  4. apekah y d pk kan uleh si A itu sebenarnya???
    apekah y d pk kan uleh si B itu sebenarnya???
    mane si C???
    adekan kemungkinan untuk si D???

    ReplyDelete
  5. kill them all!!![sajo2 gatai tangan]
    den ado solan la kan, apo y sobona yo y tojadi??
    lagi sato la kan, cito ne cito bona ko sajo ekaw nok ngisi maso lapang??? kalau den jadi si A tula kan, den rembat jo duo2 tak pon car jo y len. dah makan tinggai jola..

    ReplyDelete
  6. tq sbb puji awek aku lawa...
    ye mmg x dapt disangkal lagi..
    awek aku mmg lawa..
    hehe

    ReplyDelete
  7. bg pgtahuan smua..
    crita ini adalah benar....
    aku tengok semua benda ini di dpn mata aku sendiri....
    aish..
    jgn g2..
    kne pilih gak..
    pas2...
    dh mkn.. kne la bsh tgn..
    hehe

    ReplyDelete
  8. yg bukn fat..
    ko ni mmg kuang aja..
    ko ni fat ke amad??
    haha

    ReplyDelete
  9. beq, ko ni..ptut taruk cite psl ko la..yg ko taruk cite psl die wat pe
    nnti die xde point nk isi dlm blog die..haha

    ak amad la..dh gtau pn td..
    "sye ske main server" - amad

    ReplyDelete